Ett kapitel håller på att avslutas

Som ni har märkt har det varit tomt här på bloggen ett tag, jag har helt enkelt inte haft någon tid eller lust att blogga, och jag vet inte hur aktiv jag kommer att vara i framtiden heller. Men just nu kände jag för att slänga upp ett inlägg här.

Vi håller på med magisteruppsatsen för fullt nu. Det går framåt, snart är alla barnen testade och vi ska börja skriva på resultatdelen. Så det fungerar bra, jag och Susanna jobbar bra tillsammans och kommer bra överens.

Jag kan inte fatta att vi är så nära slutet av utbildningen nu. Det är blandade känslor inför examen. Som jag tror jag har skrivit förut så avskyr jag avsked, både av människor och av platser och av ett livskapitel. För när studierna är avslutade och man kommit ut i arbetslivet så inleds faktiskt ett nytt kapitel i livet och det betyder också att ett annat avslutas. Det känns sorgligt. Men samtidigt är jag ganska trött på själva pluggandet och känner mig redo att gå vidare. Men jag ogillar när framtiden är så här oviss; när jag inte har en aning om vad jag ska göra till hösten, vart jag kommer att bo. Jag vet ingenting just nu.

Från en sak till en annan. Nu har jag och Linus varit tillsammans i fyra månader, tiden går verkligen fort. Imorgon åker han iväg på surfresa till Portugal och är borta en vecka. Så nu ses vi inte på ett tag.

Jaja, har inget annat att skriva just nu. Får se när nästa inlägg dyker upp här.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att du är online igen, tycker lilla mamman.

2011-04-01 @ 21:45:36
Postat av: Camila

Hej!



jag letade efter lite info om logopedprogramet på Lindköpings universitetet och hittade din gamla blog, har en massa tvätt som väntar på mig, men kunde inte sluta läsa hehe. Det var riktigt kul att läsa att du hade sökt, sedan kommit in, hur det gick i dina tentor och nu sist att du är (eller var) nära att sluta :). Jag har sökt till logopedprogramet nu och har en massa frågor :P. Det vore jätte kul och jag vore verkligen tacksam om du skulle vilja förklara lite för mig hur det är att läsa i Linköping och just om logopeprogramet.



Önskar dig det bästa!

Camila :)

2011-05-08 @ 20:37:38
Postat av: Camila

var) nära att sluta :). Jag har sökt till logopedprogramet nu och har en massa frågor :P. Det vore jätte kul och jag vore verkligen tacksam om du skulle vilja förklara lite för mig hur det är att läsa i Linköping och just om logopeprogramet.



Önskar dig det bästa!

Camila :)

2011-05-08 @ 20:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0