Boktips

Jag mår liiiiite bättre idag, men är fortfarande väldigt förkyld..Ska snart ta tag i artikelläsandet, det är så tråkigt för artikeln jag läser nu är så svår.

Måste förresten tipsa om en bok jag läste under resan: "Isprinsessan" av Camilla Läckberg. Jag hade inte läst något av henne förut, men jag vill helt klart läsa hennes andra böcker. "Isprinsessan" handlar om en kvinna som blir mördad men mördaren får det att se ut som kvinnan begått självmord. Man får följa Erika som är journalist i hennes vardag. Hon och den mördade kvinnan som hette Alexandra hade varit barndomsvänner. Man får även följa polisens arbete med att lösa mordet. Det är inte alls som man tror, boken är väldigt oförutsägbar. Läs den! Det är en sådan bok man inte vill lägga ifrån sig, som man vill aldrig ska ta slut. Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga.

Nu måste jag plugga... Ikväll kommer Erik :D

Helvete

Jag är sjuk. Jag hatar att vara sjuk. Men det finns värre sjukdomar som kan drabba en, som jag skrev i förra inlägget...

Idag när jag skulle gå in och boka den billiga resan från Malmö till Linköping som jag tittat på hela veckan, tror ni inte att den inte fanns kvar längre???! Jag kunde inte boka den tidigare, eftersom jag inte visste när vi hade barn att testa inplanerade... Så istället för att betala 95 för en biljett fick jag betala 414 kr... Sanslöst. Det blev sammanlagt 699 kronor tur och retur. Jag har egentligen INTE råd med det, verkligen inte. Jag hatar att vara så här fattig... Snälla, CSN kan jag inte få mina pengar snart.

Dessutom är mitt hår för kort. Bra dag? Nej.

Bra och dåligt

Idag hade vi alltså våra första testningar till studien som ska ligga till grund för kandidatuppsatsen (C-uppsatsen). Det var jättekul att träffa de söta små barnen som var så duktiga :)

En negativ sak med idag är att jag bara känner mig mer och mer förkyld...Halsen gör ont och jag är helt igentäppt i ena näsborren. Icke skoj kan jag tala om. Jag hade en ganska rejäl förkylning innan resan och så känner jag mig inte det minsta lilla förkyld under resan men sen hinner jag inte mer än ut från flygplanet så är jag förkyld igen. Men jag är så klart tacksam för att jag slapp förkylningen på Gran Canaria. Och det finns ju värre saker som kan drabba en än en liten förkylning, inte sant?

Imorgon ska jag klippa mig, det blir att klippa lite kortare page igen, som jag hade det när det var nyklippt förra gången... Och så toppa luggen såklart. Jag gillar inte riktigt den längden jag har på håret nu. Men imorgon blir det ändring på det. Annars kommer mogondagen att bestå av plugg och tvätt (skulle egentligen tvättat idag men kom hem och mådde inte alls bra så jag sköt upp det tills imorgon) och sen på kvällen blir det sconeskväll med flickorna. Känns som ett tag sen, ska bli riktigt mysigt.

Nu har jag mackor i ugnen som jag ska äta till ett avsnitt av "Skärgårdsdoktorn". Har ju boxen. Jag älskar omgivningen där och jag vill SÅ gärna åka till Stockholms skärgård någon sommar. Det har jag tjatat om nu i några år. Får väl se om det blir av någon gång... Eller det SKA det. Frågan är bara när.

Förresten, jag har väntat hela dagen på "Andra Avenyn", det slutade ju så spännande förra veckan... Men tror ni inte de har bytt dag från tisdag till onsdag, utan att jag visste om det?! Jag får alltså vänta ytterligare en dag för att få se hur det går för Liv...

Tillbaka till verkligheten

Nu ska jag snart iväg till Carro och fixa massa grejer till uppsatsen. Imorgon ska vi testa våra första barn, herregud. Jag är lite nervös, jag har aldrig haft med så små barn att göra. De är ju bara ca 2 ½! De som jag har träffat under praktik och så har varit i 4-5-årsåldern. Det ska bli väldigt kul i alla fall.

Jag känner mig lite förkyld, igen. Jag var ju förkyld innan jag åkte till Gran Canaria. Men där har jag inte känt några förkylningstecken, men så fort jag kom hem så känns det som att förkylningen tog vid där den slutade före resan, skumt.

Gran Canaria i bilder och text

Igår kväll var jag tillbaka i min lägenhet i Linköping. Efter att ha vant sig vid 28 graders värme så fick man sig en mindre chock när man klev av planet och upptäckte att det var minusgrader. Jag längtade genast tillbaka till Maspalomas (Gran Canaria) och tänkte att om vi skulle ha varit kvar skulle vi säkert ha legat och solat vid poolen eller tagit oss en simtur i poolen. Vädret har varit underbart hela veckan, en guide sa till och med att det var onormalt varmt för att vara januari.

Hotellet vi bodde på var jättemysigt. Jag och Rebecka delade en tvårumslägenhet som städades fem gånger i veckan. Till hotellet hörde en pool som var svalkande att bada i efter att ha legat och stekt sig i solen ett tag.

Lördag 16/1-10:
Vi anlände till Gran Canaria när klockan var ca 21.00 där (22.00 i Sverige). Vi hade beställt transfer från flygplatsen så vi letade upp rätt buss och efter att ha åkt ett tag släpptes vi av vid vårt hotell som visade sig vara norskt. Vi checkade in och efter att ha kollat in lägenheten slocknade vi efter en lång resdag. Vi flög ju från Örebro så innan den långa flygresan som tog sex timmar hade vi suttit på ett tåg i några timmar.

Söndag 17/1-10:
Vi vaknade vid niotiden och gick sedan och handlade frukost i en affär som låg i närheten av hotellet. Det var så skönt att kunna gå ut utan tjock jacka och vinterskor. Vi åt frukost vid vårt lilla bord utanför lägenheten.

Rebecka vid frukostbordet.

Sedan låg vi vid poolen och solade och badade. Jag gillar att bada i pool, då behöver man inte oroa sig för att träffa på någon läskig brännmanet (inte för att det fanns brännmaneter i havet där, men ändå). Vi tog även en promenad för att kolla in omgivningarna.

Gatan som gick utanför vårt hotell...Fina palmer :)

På kvällen var det grillafton på hotellet. Rebeckas kompis Jennie, som jobbar som reseledare på Gran Canaria, och hennes arbetskamrat Sandra kom också och gjorde oss sällskap.

Måndag 18/1-10:
Idag bestämde vi oss för att lägga oss och sola på stranden. På vägen dit hittade vi några underbara sanddynor.

Jag hoppar i sanddynorna.

Rebecka med, men jag var inte lika bra på att fånga själva hoppet med kameran.

Efter att ha gått i sanddynorna ett tag (det kändes som att vandra i en öken), hittade vi ner till stranden. Det blåste en del, så vågorna var stora och det kändes också lite strömt på vissa ställen.

På kvällen åt vi middag på hotellet, men bara jag och Rebecka den här gången. Vi gick även en promenad med Jennie och tog några bilder.

Jennie och Rebecka

Tisdag 19/1-10:
Vi solade och simmade i poolen. Och läste och spelade kort. Tog det lugnt helt enkelt. På kvällen åt vi på Tapasrestaurang tillsammans med Jennie och Sandra. Det var trevligt, men jag kände mig sjukt trött och dessutom så var Tapas inte någon höjdare i mina ögon, eller man kanske ska säga smaklökar?

Jennie och Sandra

Rebecka åt en baconinlindad räka (de var jättegoda)

Onsdag 20/1-10:
Idag skulle vi åka på utflykt till norra delen av ön. Vi åkte i en buss med andra svenska turister. Vi fick lära oss att det finns fyra olika klimatzoner på Gran Canaria och vi fick information om kaktusar, palmer och allmänna historier om andra turister och platser vi körde förbi. Vår guide pratade oavbrutet hela resan. Lunch åt vi på en restaurang, trerätters för typ 100 kronor, billigt, men det gick himla snabbt. In med förrätten-ut med förrätten-in med varmrätten osv. Utfordring som vår guide kallade det. Guiden berättade också att det fanns skyltar där det varnas för hjort. Men det finns inga hjortar på Gran Canaria. De menade getter, men det hade blivit något fel när skyltarna skulle beställas. Sedan för några år sedan när skyltarna skulle bytas ut, gick folk med spänd förväntan över hur de nya skyltarna skulle se ut. Men så hade det beställts hjort-skyltar igen, haha.

Hon berättade också att 2005 tror jag det var, så hade det snöat när hon var ute på en liknande tur med svenska turister. Kul att ha åkt på semester i hopp om att få sol, men så snöar det! Canarierna däremot hade varit överlyckliga. Alla hade sjukanmält sig från jobben och åkt upp i bergen för att få se snö. De flesta hade inte gjort det innan. De trodde att de kunde ta med sig snö hem för att visa sina släktingar, de förstod inte att snön skulle smälta innan de hann hem!

Här kommer lite bilder från vår utflykt:

Den s.k. svärmorskurvan. Den har fått sitt namn eftersom den är lika svår att ha att göra med som svärmor. Det var lite läskigt...

Det finns tallar på Gran Canaria. Men deras barr är mycket längre än hos de svenska tallarna. Dessutom sitter barren ihop tre och tre istället för två och två.

Vi besökte en liten marknad där det fanns en åsna som hette Margerita.

Vi besökte en liten by där det fanns ett "vattenfall" och till höger i bild finns en bänk och en tavla för alla de 21 kommunerna på Gran Canaria.

Den s.k. banangrevinnans underbara trädgård.

På hela turen var det en man som filmade oss. Filmen kunde man sedan köpa om man ville. Usch, jag tycker inte om att vara med på film så varje gång han kom där med filmkameran försökte jag hoppa undan. Det såg nog ännu dummare ut än om jag bara hade ignorerat kameran. Vår guide skojade om att han skulle göra en ny version av Sällskapsresan, haha.

På kvällen skulle vi ut och äta i Playa del Ingles (grannbyn som jag besökte med min familj för tolv år sedan). Vi hamnade på en engelsk restaurang där personalen var trevlig, men maten äcklig.

Torsdag 21/1-10:
Idag begav vi oss till stranden igen. Idag blåste det ännu mer, men så kom vi på att vi kunde flytta oss till några solstolar längre upp på stranden, då var det skönare. På kvällen skulle vi hitta en restaurang i Playa del Ingles som hette "El Gaucho". Det visade sig inte vara så lätt. Vi irrade runt och frågade folk efter vägbeskrivning innan vi hittade rätt. Men det var helt klart värt mödan. Shit vad gott det var!!! Jag åt entricot med pommes frites och bearnesesås. Annars får man typ ingen sås när man beställer kött på Gran Canaria, vilket i och för sig inte gör mig så mycket. Men det var sjuuuukt gott, nog det godaste jag har ätit och servitörerna var trevliga och serviceintriktade. Till efterrätt delade jag och Bex på en banansplit. Sedan kom Jennie förbi och efter att ha åkt hem till hotellet och bytt kläder gick vi till en bar. Vi drack varsin drink och sedan sjöng jag och Jennie karaoke, "9 to 5". Haha, det var kul. Sedan gick vi ut där Jennie och hennes kollegor brukade gå ut.

Fredag 22/1-10:
Det här var vår sista dag. Jag ogillar sista dagar på semestrar. Man tänker liksom "Jaha, det var sista gången jag simmade i poolen", "sista gången jag handlade" osv. Fast man borde ju njuta mer än någonsin när man vet att semestern närmar sig slutet. Fredagsförmiddagen spenderades vid poolen och framåt eftermiddagen begav vi oss ut på kamelsafari. Eller det var inte kameler, utan dromedarer. Men det låter kanske mer exotiskt med kameler. Men det finns inga kameler på Gran Canaria. Det var väldigt kul att rida "kamel", men lite läskigt och väääldigt gungigt eller vad man ska kalla det. Efter ridturen som var kortare än förväntat och i en inte så vacker miljö, blev jag biten av en bebiskamel. Man skulle ha ett kex i munnen och så skulle bebiskamelen ta den med sin mun och då såg det ju ut som att den pussade en. Men den bet mig i underläppen, haha. Det var inte alls kul då, det gjorde jätteont! Men nu i efterhand kan man skratta åt det.

Vi red på Dolores. Hon var snäll.

Bebiskamelen som råkade bita mig.

På kvällen åt vi på hotellet och spelade sedan Yatzi.

Lördag 23/1-10:
Bussen till flygplatsen gick 05.40 så vi fick gå upp vid 05.00. Resan gick bra, men man var trött när man kom hem.

Resan har verkligen varit underbar!!! Vi har haft jättekul och jätteskönt i värmen. Och de har Magnum White där! Den glassen har de ju slutat tillverka i Sverige, det är skandal! Den är min favoritglass, så jag passade verkligen på att äta den nu under semesterveckan. Det var den enda glassen jag åt. Mums. Jag ville verkligen köpa en frysbox och köpa med mig hundratusen sådana glassar till Sverige. Men jag insåg att det nog inte skulle vara en så bra idé. Det enda som var liiite negativt med resan var att det var så många svenskar där. Till och med en del folk som jobbade på restauranger och sånt kunde svenska. Men det var i alla fall inga svårigheter att göra sig förstådd...

Tack till Rebecka för en kanonsemester! Kunde inte ha blivit mycket bättre.

Underbart!

Jag har det underbart pa Gran Canaria. Vadret ar underbart och hotellet ar bra! Vi solar, badar, simmar, promenerar, ater pa restaurang. Imorgon ska vi pa utflykt till norra delen av on och pa fredag ska vi pa kamelsafari, det ska bli riktigt spannande. Jag kan inta fatta att det kan vara sno och minusgrader i Sverige nar det kan vara sa varmt har. Vi har typ 28 grader varmt! Jag langtar inte tillbaka till kylan. Men jag hoppas att ni alla har det bra, trots att det ar kallt.

Nu maste jag sluta, en minut innan min tid vid datorn tar slut. Det kostar pengar att vara inne pa internet i receptionen. Soliga kramar

Till Gran Canaria!

Om en timme bär det av först till Örebro och därefter till Gran Canaria. Jag kan inte fatta att den här veckan faktiskt är här nu, som jag har längtat. Måste skynda mig nu. Men jag lär ju inte uppdatera bloggen på en vecka, så jag ville att ni skulle veta varför jag är så frånvarande. Jag ligger förhoppningsvis på en strand och blir brun :)

Puss på er.

Workshop

Idag har det varit workshop hela d agen i skolan. Första halvan var det en skådespelare/musiker och då fick vi göra lite improvisationsövningar. Jag avskyr allt som har med att spela teater att göra, det är verkligen INTE min grej! På eftermiddagen var det en sångpedagog där vi fick göra lite sångövningar och fick höra lite om rätt sångteknik osv. Det var ganska kul....

Sedan satt jag och Carro med uppsatsskissen, den är så gott som klar nu, skönt!

The Imaginarium of Dr Parnassus

Kommer bara bli en kort uppdatering, måste jobba lite med uppsatsskissen sen. Igår satt jag hela dagen och läste vetenskapliga artiklar...Men hittar man en bra mening/bra stycke så har författarna naturligtvis tagit det från någon annan. Så går man och tittar i den artikeln, hittar samma sak men då har de författarna också tagit det från någon annan artikel... Man kommer liksom aldrig till ursprungskällan, väldigt irriterande!

Igår kväll var jag, Rebecka och Annie och såg "The Imaginarium of Dr Parnassus" i genren fantasy. Jag som inte ens är speciellt förtjust i fantasy tyckte faktiskt om den. Den var ju väldigt overklig och det var en väldig blandning av verkligt - icke verkligt, gammal - modernt. Den var verkligen annorlunda och jag kan rekommendera den. Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga!

Heath Ledger spelade en av huvudrollerna... Det är synd att han är död.

TRÖTT

Jag är så trött så trött och jag borde verkligen läsa engelska artiklar... Blää jag orkar inte. Jag känner mig helt såsig i huvudet (kan man säga så?) och skulle helst av allt bara lägga mig och sova. För jag kan sova igen. SKÖNT.

Idag har jag flängt fram och tillbaka mellan HUB (Hälsouniversitets bibliotek) och korridoren där våra lärare sitter. Och sen när jag äntligen kom hem fick jag reda på att det var styrelsemöte där jag förväntades närvara. Så det vara bara att ta på sig ytterkläderna igen och ta bussen till skolan.

Nu är jag i alla fall hemma och ska se om jag kan få något vettigt gjort.

Göta Kanal 3

Nu ikväll såg jag Göta Kanal 3 på bio. Jag har sett tvåan men inte ettan. Den var verkligen inte den bästa film jag sett, men helt okej och lite smårolig på sina ställen. Men jag såg att de har gjort en parodi på Beckfilmerna som heter "Komissarie Späck"!!! Kan ni fatta? Gud vad jag längtar. Jag och min syster Amanda är ju Beck-freaks så vi MÅSTE se "Komissarie Späck" på bio. Den handlar om ett fall där komissarie Späck tror att det rör sig om en seriesjälvmördare som möjligtvis har nio liv, precis som en katt... Gärningsmannen behöver inte vara en man, det kan vara en kvinna eller en transvestit eller ett barn.... Eller en dvärg... Hahahahaa.

Kandidatuppsatsarbete nu!

Igår åkte jag och Erik en sväng till Tornby och jag köpte en eltandborste, sängkläder, kökshanddukar mm... Och sen på kvällen åt vi tacos och kollade på skräckfilm ("Drag me to hell", som var ganska läskig och ganska bra) och så spelade vi Yatzy typ 100 gånger, haha. Det är kul!

Jag har i alla fall fått sova bra de två senaste nätterna, tack för det. En sömnlös natt till och jag hade blivit GALEN. Jag skojar inte...

Nu väntar jag på att Carro ska komma hit så att vi kan arbeta med kandidatuppsatsskissen. Nu kommer hon. Hörs sen. Puss

Jubileum

Idag firar ju bloggen 1-års jubileum... För ett år sedan skrev och publicerade jag det första inlägget här på "Underbar och Älskad av alla". Jag kan inte fatta att det har gått ett helt år.

Grattis bloggen... eller vad man säger.

Är det något ni tycker att jag borde skriva mer om i bloggen? Eller mindre? Har ni några som helst synpunkter så vore jag glad att få höra dem :)

Jag önskar mig...

...en hel natts sömn. Jag har knappt sovit en blund på tre nätter och en sömnlös natt till skulle göra mig till ett vrak. Jag håller på att bli tokig, är inte så rolig att ha att göra med när jag inte får sova.

Så snälla snälla, låt mig kunna sova i natt. Jag behöver det.

Dagen har ägnats åt statistiktenta som nog gick hyfsat och nu på kvällen var vi hos Amela. Underbart kul att se henne igen (och de andra vännerna)... Vi åt massor av snacks, pratade, spelade spel, väldigt mysigt. Ett av spelen var typ sanning eller konsekvens.. och Amela valde konsekvens en gång och fick upp ett kort där hon skulle rangordna vem i sällskapet som var mest omtänksam och jag hamnade högst upp! Det värmde otroligt mycket, för det är något jag verkligen strävar efter att vara. Fast alla i kompisgänget är ju omtänksamma, utan tvekan!

Ge mig sommar och sommarkläder (fast jag gillar ju snön också)

Först tänkte jag skriva ett inlägg (till) om hur eländig jag känner mig och om hur irriterande näsblodet är. Men nej. Jag ska inte gnälla mer! Inte heller tänker jag gnälla över tentan som jag så INTE kommer att klara... Det känns inte så just nu i alla fall.

Satt och kollade i H&M:s vårkatalog och har hittat i alla fall två saker som jag MÅSTE ha:

Finns i flera olika färger (har inte bestämt färg än) Kostar bara 69:50. Tala om fynd :)

Hängig

Näsblod igen och igen... Bläää...Så jobbigt..Det är knappt att jag vågar gå och lägga mig, det är så läskigt att vakna av att man blöder näsblod...Jag känner mig inte alls på topp, känner mig väldigt hängig och har därför inte orkat plugga så mycket..Knappt någonting. Imorgon kommer Erik i alla fall, det ska bli kul!

Idag var jag på stan och fikade med Rebecka och Carro, trevligt värre kan jag tala om :) Carro var liksom jag förkyld, hoppas vi inte smittade Rebecka.

Ja, har inte så mycket att säga...Jo att Lasse Lindh är genialisk!

Näsblod

Vid 02.30 i natt vaknade jag av att jag kände att något åkte ner i halsen, något som liksom täppte till så att det blev svårare att andas. Jag trodde först det var slem eller något, men så fort jag ställde mig upp kände jag hur blodet kom rinnandes från ena näsborren. När jag hade nått badrummet var mina händer helt blodiga och halva armen var också blodig. Dessutom hade jag ett brett streck av blod över ena kinden. Jag såg nästan ut som tagen ur en skräckfilm, eller i alla fall en läskig thriller... haha. Som tur var hade jag blodstillande vadd hemma som jag stopade upp i näsborren och så satte jag mig och läste ut "Underbar och älskad av alla"-boken innan jag en halvtimme tog ut vadden enligt instruktionerna på pakets baksida. Men det hade fortfarande inte slutat rinna, så jag fick köra en ny omgång med blodstillande vadd, en halvtimme till uppe. Mindre kul. Men efter den halvtimmen hade det slutat. Men för att vara på den säkra sidan så sov jag med flera kuddar... Kändes som lite säkrare i alla fall, så att det inte ska rinna rakt ner. Men jag sov inte så gott... Så jag ligger redan lite efter i dagsplaneringen.

Ha en bra dag!

Ps. Förresten så har jag namnsdag idag :)

Inte min dag....

Jag har inte riktigt hunnit med allt som jag planerat att hinna med idag. Kanske det kan bero på att jag fastnade framför "Riverside" på SVT Play imorse. Och på att de på hittegodsavdelningen hos Polisen i Helsingborg inte vill/hinner ta emot mina samtal. Antingen är det upptaget eller så svarar de inte. Jag har försökt ringa sedan klockan ett då de öppnade, men utan resultat. Jag vill ju veta ifall någon vänlig själ har lämnat in min plånbok innan jag anmäler förlusten/stölden till polisen.

Jag hade planerat att ta en promenad förbi Örat (där jag går i skolan typ) men jag såg på internet att deras expedition var stängd fram till terminsstart den 25 januari... Så jag var trots min förkylning illa tvungen att bege mig till Valla (universitetet) för att skaffa ett nytt LiU-kort. Jag var tvungen att skaffa ett nytt innan fredag då det är dags för statistiktenta (som jag INTE är redo för). Jag tänkte ta bussen från Gamla Linköping, men jag såg bussen gå framför näsan på mig, två minuter före avgång. Det är ju snö och då brukar bussarna ju alltid vara sena, men just idag var den tidig...märkligt. Eller kanske typiskt min otur. Så jag fick ta en promenad till Valla, vilket i och för sig var skönt. Fixade LiU-kortet lättare än förväntat men jag hann inte ner till stan som jag hade tänkt. Jag skulle skaffa nytt kontokort och fika med Rebecka, men det hanns inte med. Får ta det imorgon istället....

Nu ska jag städa. Inte kul. Och sen plugga... Ännu mindre kul. Jag känner att det här inte riktigt är min dag.

Lasse Lindh

Erik har gjort en spellista på Spotify till mig. Den här låten var med på listan och jag älskade den direkt. Lyssna och njut. Här kommer texten:

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar som du och jag
som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl
Äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl
kyss mig ömt och brutalt sover sked håller hårt både morgon och kväll
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen

Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
Skitsnack, ge mig kärlek och passion och hunger och magi så smälter jag rakt av
Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge jag vet, jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö
Och vem vill leva så

Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon

Tillbaka i Linkan

Nu är jag tillbaka i Linköping. Jag är HELT SLUT. Jag är typ sjuk, jätteförkyld och känner mig nästan lite febrig. Inte kul. Jag skyller på nyårsafton då jag fick stå ute i en timme och vänta på taxi i bara tunna strumpbyxor. Inte konstigt man blir sjuk...

Nu måste jag få lite mat i magen och så har jag lite tv-serier att se ikapp... Borde ju plugga men min kropp orkar inte.

Ingen bra start

Igår var vi på Tivoli och det var kul förutom ett brandlarm som resulterade i att vi fick stå ute i tio minusgrader i bara klänning och tunna stumpbyxor. Sedan när jag stod i kön för att hämta ut min jacka och min väska så stal någon jävla idiot min plånbok i väskan. I den fanns körkort, kontokort (som jag spärrade direkt jag upptäckte det), 200 i kontanter, LiU-leg och H&M club-kort.

Jag tänkte få tag i en taxi till min farmor och farfar så att min farfar kunde komma ut och betala. Men trodde ni jag fick tag i en taxi? Nej. Jag stod där och frös benen av mig i nästan en timme. Till slut fick jag ta halv fyra bussen hem till min farmor och farfar. Som tur var fick jag åka gratis på bussen. Jag hade ju inga pengar... Min mobil hade dessutom dött på grund av dåligt batteri. Och på bussen var det nära att en tjej kräkte på mig.

Nu är det kaos här och jag längtar tillbaka till Linköping mer än någonsin.