Ystadsbesök

Igår åkte jag och Erika till Ystad för att hälsa på Sammy i hennes nya fina lägenhet. Jag mötte upp Erika i Lund och sedan tog vi bussen till Ystad. Vi började med att handla frukost på Ica Kvantum där Sammy var lite förvirrad. Hon berättade något samtidigt som hon packade upp varorna på bandet i kassan, så mannen bakom började bli irriterad av att det tog så lång tid. Sedan glömde Sammy ta en påse och därefter glömde hon att ta emot pengarna som hon hade tagit över beloppet. Då log till och med den sura gubben bakom. Sedan gjorde gubben samma misstag: glömde ta emot pengar från kassörskan, haha, det var lite kul.

Sedan gick vi hem och gjorde oss lite i ordning innan det var dags att styra stegen mot restaurangen där Sammy hade bokat bord. Det var väldigt gott, men i en prisklass som inte var särskilt förenlig med min kassa ekonomi. Men på grund av snålhet hoppade jag över efterrätten och jag drack vatten. När vi kom hem åt vi Marabou Digestive och pratade och skrattade. Tack tjejer för en mysig kväll, mår så bra i erat sällskap!

I skrivande stund befinner jag mig hos min farmor och farfar och imorgon bär det av mot Linköping igen. Kommer så klart sakna familjen, men det ska ändå bli skönt att komma tillbaka till vardagen igen. Och imorgon ska jag träffa Linus, det ska bli kul :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0