Hämnden

Idag är jag lite bättre i axeln/nacken men knaprar ipren och smörjer med ormsalva (haha). Jag kan stå upp utan att skrika rakt ut.

Igår kväll var jag och Lisa och såg "Hämnden" på bio. Den var sjukt bra. Det var en dansk film med Mikael Persbrandt i en av huvudrollerna. Det kändes väldigt ovant att se honom som någon annan än Gunvald Larsson och i en sådan roll också. I den här filmen var han en mjuk pappa som arbetade för läkare utan gränser och som talade om att han älskade sin fd fru och sina barn och att våld inte löser några problem. Tvärtemot hur Gunvald är, kändes lite lustigt. I alla fall så handlade filmen´om Antons (Mikael Persbrandt) arbete i Afrika, om hans son Elias som blir mobbad i skolan men som finner vänskap i nyinflyttade Christian som precis har förlorat sin mamma. Vänskapen är Elias räddning, men samtidigt ställer den till med en del problem.... Den var hemskt och inte så upplyftande film, men väldigt bra och berörde en. Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga. Så jag rekommenderar den starkt.

Här kan ni se trailern:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0