Tre filmer du inte får missa

Idag har det inte fungerat att gå in på min blogg, det har stått att sidan inte kunde hittas. Jag blev faktiskt riktigt orolig där ett tag, hade varit tråkigt om jag var tvungen att starta en ny blogg. Men det visade sig vara något tillfälligt fel (som för övrig höll på i några timmar), för nu fungerar det igen.

Jag tänkte tipsa er om tre bra filmer som jag har hyrt och sett denna vecka:

Så olika:
En film regisserad av Helena Bergström som handlar om en familj där mamman är Sveriges stadsminister. Ena dottern är tonåring (och uppför sig som många tonårignar gör) och den andra dottern är yngre och filmar allt som sker omkring henne. Det är väldigt svårt att beskriva vad den handlar om, men den var jättebra och mysig. Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga




Remember me:
I denna dramafilm spelar snyggingen Robert Pattinson och Emelie De Ravin huvudrollerna. Den handlar om två unga människor som möts och blir förälskade, även om båda bär på sorg efter att ha förlorat människor de älskat. Väldigt sevärd och innehöll ett oväntat slut, vilket var poisitvt. Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga





The last song:
En film som handlar om en tonårstjej (Ronnie) som tillsammans med sin bror ska tillbringa sommaren hos sin pappa. I början är Ronnie väldigt arg på sin pappa, så arg att hon vägrar spela piano trots att hon är mycket talangfull. Hon finner kärleken i en kille hon träffar på stranden, men allt vänds upp och ner när hon får ett fruktansvärt besked. Mot slutet av denna film rann tårarna nerför mina kinder. Jag blev riktigt berörd, sorglig men underbart bra film. Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga




SE DEM!


Kommentarer
Postat av: Anonym

uppdateringen på den här bloggen är sådär:/

2010-10-05 @ 12:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0