Idol

Igår var jag hos Rebecka och tittade på Idol och åt god blåbärspaj med vaniljvisp. Det var mysigt, känns som det var längesedan jag hittade på något med Bex. Annie var förresten också där, men hon stod inte ut med Idol så länge... Alla var faktiskt bra, men det var rätt att Minnah åkte ut tyckte jag. Hon har den minst speciella rösten, även om hon såklart sjunger bra. Men konkurrensen är ju ganska hård. Jag tänkte nu lista idolerna efter deras prestation just igår (inte generellt):

1. Jay - hans röst var som gjord för Nivanas "Heart shaped Box"
2. Linda - har inte gillat henne så mycket innan, men igår var hon bra.
3. Geir - han har ju en sjukt bra röst, men det är störigt att han redan är relativt etablerad i Norge eller var det nu är. Tycker tävlingen ska vara för amatörer.
4. Linnea - hennes röst passade till "Heartbeats". Men jag undrar fortfarande vad som skulle hända om hon tog i lite mer, hon har en ganska svag röst.
5. Daniel - jag gillar verkligen hans röst, men precis som juryn sa så gjorde han ju vissa misstag igår och det var synd att bakgrundsmusiken var så hög i refrängen att man knappt hörde hans fina falsett.
6. Andreas - han sjunger ju sjukt bra, men tyckte framträdandet var lite tråkigt.
7. Olle - han är bäst, men lite fel låtval igår, även om Linnros låt är bra.
8. Elin - hon är bra, men lite tråkigt igår. 
9. Alice - jag tycker hennes röst är överskattad.
10. Minnah - som sagt den minst speciella rösten, ganska slätstruket.

Vad tyckte ni? Vem var bäst/sämst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0