Ung och bortskämd

Jag hade hört talas om det där programmet "Ung och bortskämd" och tänkte att jag bara var tvungen att se det. Så jag såg det på Svt-play och herregud säger jag bara. Det är helt otroligt att det finns föräldrar som skämmer bort sina barn på detta sätt så att de utvecklas till monster. Förstår de inte att de gör dem en björntjänst? Hur ska de kunna ta hand om sig själva? De kan ju inte ens diska en tallrik själva. En av dem har en mamma som åker sex mil varje morgon för att leverera frukost och snus. En pappa åker till sin dotter i hennes lägenhet, lagar mat, diskar och tvättar åt henne och är alltid beredd att hämta henne varsomhelst och närsomhelst. Så nu ska dessa bortskämda vuxna människor bo i ett hus och sköta ett hushåll och dessutom arbeta för att få ihop pengar. I varje program ska föräldrarna enas om vem i huset som har skött sig sämst och förtjänar att åka ut. Det låter inte riktigt som ett Svt-program måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

hm, låter lite tragikomiskt... Har sett trailern men vågar nog inte titta på programmet, haha.

2010-11-13 @ 12:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0