Ekonomiska bekymmer

Jag vet inte riktigt hur jag ska få ekonomin att gå ihop nästa månad... Min nya jacka har gått sönder, jag har haft den i ca en månad och redan har dragkedjan gått sönder, inte okej!! Jag ska naturligtvis gå till butiken och klaga, men räknar med att det inte ger något eftersom jag inte har kvittot kvar... Så den måste lämnas in någonstans och lagas, för jag älskar verkligen jackan, jag vill ha den och ingen annan! Dessutom är ju min mikrovågsugn sönder igen, den har jag också bara haft i någon månad, men klantade mig och lyckades klämma sladden i smörgåsgrillen... Så den måsste lagas eller eventuellt måste en ny införskaffas. Som grädde på moset fick jag telefonräkningen just den här månaden (betalar kvartalsvis) och den var inte nådig, jag skrek rätt ut när jag såg den, usch och fy. Och sedan är det ju snart dags att köpa julklappar. Jag hatar verkligen att känna sådan här stress över ekonomin... Men det är väl så det är att vara student... och när allt händer samtidigt...

Förresten, kom på en sak; nu är sista praktikperioden slut och nästa gång jag har en patient är jag inte längre logopedstudent, utan leg logoped. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0