Dag 5: Vad är kärlek?

Anledningen till att jag skjutit upp det här inlägget är att jag inte riktigt vet hur jag ska formulera mig. Jag tycker det är svårt att med ord beskriva kärlek. Men jag skulle säga att kärlek är när man bryr sig om någon så mycket att man är beredd att göra vadsomhelst för den personen. Bara genom att titta på personen fylls man av en varm känsla och tanke på hur mycket man tycker om honom/henne. Nej, jag ger snart upp. Jag kan inte beskriva kärlek.... Men jag kan ju säga för er som inte vet, att det finns olika typer av kärlek. Det finns kärlek till pojkvän/flickvän, kärlek till sina vänner, kärlek till sina föräldrar och syskon, kärlek till sina husdjur. Man känner liksom att man tycker om någon så mycket att man inte vet vart man ska ta vägen, så att det nästan gör ont, så att man inte vet hur man ska kunna uttrycka känslorna med ord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du kär och galen : )?

2010-12-01 @ 16:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0