Kryllade av poliser

Jag är så hungrig att jag avlider, typ. Det blir kokt korv och fullkornsmakaroner, något mer avancerat varken hinner eller orkar jag laga idag. Måste plugga hela kvällen eftersom jag varit i Malmö hela helgen.

Helgen i Malmö var förresten jättebra! Vi åt pizza, såg "Alice i Underlandet" i 3D, var ute, spelade Fifa (tv-spel) och ett sällskapsspel som heter "Ubongo". Och matat gäss som sagt. Om jag ska tillbringa sommaren i Malmö kommer jag säkert vara i parken och mata gässen varje dag. De kommer äta mig ur huset, haha.

Jag har ett klagomål. Jag ringde Swebus igår morse för att höra om man kunde hoppa på bussen i Helsingborg istället för Malmö när jag idag skulle åka tillbaka till Linköping. Jag trodde nästan det var självklart, bussen går förbi Helsingborg och stannar där och jag har köpt en biljett för en längre sträcka än vad jag hade tänkt åka. Men icke. Det gick inte, biljetten blir tydligen ogiltig om man inte hoppar på på rätt hållplats. Är inte det lite sjukt?! Jag har ändå betalat flera hundra kronor och tycker då att jag kan förvänta mig en viss grad av service. Jag förstår inte hur det kan ha betydelse att jag hoppar på en hållplats senare.... Jag ska nog skriva ett klagomail, om jag orkar.

En annan sak som jag har glömt skriva här är att det igår kryllade av poliser i Helsingborg, vid Knutpunkten (typ resecentrum). Flera stora polisbilar stor parkerade och det fanns till och med typ åtta ridande poliser. Varför? Jo, IFK Göteborg skulle möta HIF i Helsingborg! Det är inte klokt att de inte bara kan spela fotboll utan att polisens resurser ska behövas slösas på detta vis! Visst, huliganer och sånt har ju inte med fotbollen att göra egentligen, det är sjukt att folk inte bara kan titta på fotboll och bete sig som folk. Polisen har (borde i alla fall ha) viktigare saker för sig. Det är klart att det är positivt att polisen tar det på allvar, eftersom det kan ställa till med stora problem. Men det borde inte finnas en anledning för polisen att behöva sätta in hela styrkan för en fotbollsmatch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0