Skräck när det är som bäst

Jag har precis läst ut "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist och herregud vilken känsla av obehag den väckte hos mig. Det är nog den obehagligaste och läskigaste bok jag någonsin läst. Dock var den väldigt bra och spännande och det var svårt att lägga ifrån sig den. Den handlar om två flickor som båda är utanför och olika andra människor. Den ena är Theres som hittas ute i skogen som liten bebis och växer upp gömd i en källare. Den andra flickan heter Theresa och föds i en "normal" familj men då hon blir äldre känner hon sig malplacerad i de flesta sammanhang. Flickorna möts då de är ungefär 14 år gamla och det slutar i tragedi... Betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ av fem möjliga.




En helt annan sak, jag har blivit sjuk. Just denna helg då Erik är här. Jag fick till och med sjukanmäla mig från jobbet... tråkigt! Men det sista jag vill är att smitta de boende.

Kommentarer
Postat av: André

Vad kul att du läste och gillade boken! :)

2010-07-19 @ 13:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0