Toppenkväll!

Åh jag hade en underbart kul kväll igår! Vilken tur att jag gick trots att jag först inte kände för det... Jag kom hem till Carro vid nio (bussen var exakt i tid, jag som har börjat ha inställningen att bussen är alltid sen, så det gör inget om man kommer lite sent till busshållsplatsen, jag får nog byta ut den inställningen nu). Carros kompis hemifrån, Sandra, var också där och vi hade sjukt trevligt alla tre. När klockan började närma sig halv ett så begav vi oss mot Flamman. I och med att det var så pass sent och det dessutom var fredag, var det inte säkert att vi skulle komma in, men då skulle vi gå ner på stan istället. Men vi kom faktiskt in! Och shit vad kul jag hade! De spelade hyfsat bra musik och Flamman är Flamman liksom.

Jag kände mig ganska internationell igår, först hjälpte jag en utbytesstudent att komma in. Han hade inget Liu-kort (studentkort) och det var bara en av de andra två som hade det. Man får ju bara ta en gäst per Liu-kort. Så jag hjälpte honom in. Sedan pratade jag med en tjej från Slovenien i drinkbaren. Vi hade råkat tränga oss före henne (skäms på oss!), fast vad ska man göra när bartendern kommer fram till en?! Säga att hon var före oss, ja det hade varit rätt sak att göra. Men det gjorde jag inte och tjejen påpekade att hon hade varit före oss. Först ryckte jag typ på axlarna och sa att det är så det fungerar, men sedan bad jag om ursäkt flera gånger och frågade henne vart hon kom ifrån och vi började prata lite om allt möjligt. Sedan innan jag gick så sa jag ju till bartendern att hon var efter oss, och så bad jag henne om ursäkt än en gång och hon sa att det var okej. Vänlighet löser faktiskt det mesta.

Lite senare på kvällen pratade jag lite med en kille från Lettland och han berättade att han tyckte Flamman var litet, haha och att vi svenskar hade konstiga festvanor. I Lettland börjar man tydligen inte dricka förrän elva-tolv och går ut vid två-tre och är ute några timmar. Sedan är det efterfest till klockan tolv på dagen. Liite annorlunda än det är här alltså.

När Flamman stängde gick jag hem och åt en toast, drack Oboy och kollade på ett avsnitt av "Felicity" faktiskt. Jag är inte besatt av "Felicity", inte alls... eller?

Så här såg jag ut innan jag tog bussen till Carro igår:





Jag är på strålande humör efter en sådan kväll. Hoppas det inte förstörs av att jag måste ta itu med plugget och gå till Valla för att få tag på en artikel...

Ikväll blir det kanske fest igen.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0