Helgen

Dålig uppdatering i helgen jag vet. Men jag har haft andra saker för mig. Erik har varit här hela helgen, han kom i torsdagskväll och åkte precis härifrån. Tänkte berätta lite vad vi har gjort:

Fredag:
Jag hade artikelseminarium i skolan och sedan åkte jag iväg för att testa ett barn till uppsatsen. När jag kom hem hyrde jag och Erik film. Det blev tre stycken: "Sommaren med Göran", "The Mist" och "Blå män". Och så köpte vi godis så klart, de har så gott godis på Hemmakväll. Vi bakade pizza och såg sedan på "Sommaren med Göran". Jag såg den när den gick på bio i somras och då tyckte jag att den var en av de roligaste filmerna jag sett. Men den var inte lika rolig andra gången.. Eller om den var roligare att se på bio helt enkelt... Jag mådde inte så bra på fredagen, så det var skönt med en myskväll.

Lördag:
På lördagen sov vi länge och sedan gick vi ner till stan och fikade på Linds. Men innan dess hade jag varit inne på Gina Tricot och fyndat.. Eller det var ordinariepris, men ett billigt sådant. Jag införskaffade årets första sommarkläder! Ett par ljusa jeans (jag älsar färgen) för bara 199 kronor, kan ni tänka er?! Och en blommig klänning för 149:-. Här kommer bilder:







Även lördagkvällen spenderade vi framför en film, "Blå män". Det var en dansk film om en karriärsman som får samhällstjänstgöring efter att ha kört rattfull. Den var helt okej.

Söndag:
Vi åkte ut till Tornby och gick på Ikea och Ikanohuset. Förutom tidningshållare och rivjärn på Ikea så köpte jag fyra Camilla Läckberg-böcker. Jag läste ju hennes bok "Isprinsessan" när jag var på semester och blev verkligen sugen på att läsa mer (kan knappt bärga mig tills ikväll då jag får fortsätta läsa i "Stenhuggaren").



På kvällen var Erik iväg en sväng på fika i sin gamla korridor. Under tiden läste jag. Sedan kom Eriks kompis Fredrik på besök, så vi drack te och pratade. Sedan kollade jag och Erik på "The mist" innan det var dags att lägga sig. Det var en rysare som handlade om ett gäng människor som befann sig i en mataffär då det typ kom ufo:s. Den var ganska läskig, men lite för overklig för min smak. Jag tycker det är läskigare då det är lite mer verkligt, då det handlar om något som skulle kunna hända.

Helgen har varit jättebra, även om jag önskar att jag hade mått lite bättre. Jag har ju varit förkyld och dessutom haft ont i magen. Det är tråkigt nu när Erik har åkt till Malmö, men det är ju typ bara en och en halv vecka innan jag beger mig till underbara Skåne.

Nej, nu är det dags att ta tag i den nya veckan. Det är ju inte bara ny vecka, utan även ny månad.

Kommentarer
Postat av: Hna

Mys :)

2010-02-01 @ 13:16:05
Postat av: Bex

Du glömde ju berätta om våra imponerande insatser i bowlinghallen... haha.

2010-02-01 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0