Tågförseningar och vänskap

Nu är jag hemma i Skåne efter många om och men. Tågresan innebar en försening på fem timmar, inte okej. De har väl varit med om snö och minusgrader förut eller har jag fel? Igår åkte jag med Veolia, men Veolia, SJ, same shit different name... Aja, jag kom hem i alla fall, det var tur att jag hade bokat en så pass tidig resa så jag slapp komma hem mitt i natten. Det gäller att se positivt på saker och ting!

Idag har jag träffat Alexandra, vilket var hur trevligt som helst. Vi har inte setts sedan i somras så vi hade mycket att prata om. Vi pratade typ konstant i tre timmar, härligt. Så är det med riktiga kompisar; man kan prata med varandra varje dag och ändå ha saker att säga eller så kan man inte prata på lång tid men ändå ha mycket att säga personen när man väl ses. Jag fick en jättefin julklapp av henne; en liten silvrig festväska i form av ett hjärta. Jag har tittat på den på Glitter och velat ha den, men min plånbok förbjöd mig. Så jag blev väldigt glad när jag öppnade paketet och såg den.

Jag har bestämt mig för att skjuta upp plugget till mellandagarna. Lite jullov måste man väl ändå få unna sig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0