Saknad

Jag vet att jag har skrivit det förut, men jag saknar hästarna och ridningen så sjukt mycket. Varje gång jag ser en häst på bild önskar jag att jag fick hålla på med det igen. Jag saknar närheten till hästarna, jag saknar hästlukten (doften), jag saknar att rykta, mocka, pyssla i stallet. Det är så underbart att vara ensam i stallet med hästarna, att ha radion på i bakgrunden. Jag saknar att hämta en häst i hagen, att sadla och tränsa. Och så saknar jag själva ridningen.

Min dröm är att en dag få bo på en liten gård där jag ska ha en eller två hästar och kanske några inackorderade (eller hur det stavas). Att man efter en stressig dag bara kan gå ut i stallet och fyllas av lugn. Det hade varit underbart.

Jag önskar så att jag hade haft råd att börja rida på ridskola en gång i veckan igen. Egentligen gillar jag ju att ha sköthäst bättre, men jag vill verkligen utvecklas. Jag vill bli bättre och jag skulle nog inte ha tid att rida mer än en gång i veckan just nu. Men det är ju verkligen inte gratis...


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men man får provrida gratis nästa helg, såg jag när jag cyklade från Campushallen! Kanske ska vi?!

2009-09-20 @ 17:27:38
Postat av: H

Åh, ja det vill jag! :)

2009-09-20 @ 19:18:00
URL: http://underbarochalskadavalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0