Prinsessa

Tidigare ikväll var jag, Rebecka och Elin på bio (ja det var tredje gången för mig på typ en vecka) och såg filmen "Prinsessa". Den handlar om Maja som drömmer om en skådespelartalang, men som inte har det så lätt. På ett bröllop möter hon Erika som är en dokumäntärfilmare. Erika påbörjar ett projekt som går ut på att göra en dokumentär om Majas liv och Maja tror att det kommer bli hennes chans att slå igenom. Men filmen får en lite annan vinkling, och då vänskapen mellan Maja och Erika växer, börjar Erika ifrågasätta om hon verkligen bör slutföra filmen.

Den var bra, innehöll både skratt och sorgsenhet. Jag kunde känna igen mig lite i Maja, jag vet hur det känns att vara utanför, hur det känns att inte verka passa in. Betyg: ♥ ♥ ♥ av fem möjliga.



Jag är så fruktansvärt trött nu, så det är dags för sängen. Imorgon blir det nog en tur i löpspåret, sen stan/tornby med syster, sedan får vi se vad morgondagen har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0