Onlinepizza och telefontrubbel

Glömde ju skriva att jag, Karin och Carro beställde pizza via Onlinepizza igår. Man går in på sidan www.onlinepizza.se, där man kan välja pizzeria och sen vilka pizzor man skulle beställa. Vi valdle Baguetten och där fick vi gratis dricka och gratis hemkörning (vid fler än två pizzor), så det var toppen. Nackdelen var att vi fick vänta på pizzorna i en timme.

När det hade gått cirka 40 minuter ringer Emma till Carros mobil, eftersom hon stod utanför mitt lägenhetshus och inte kom in. Det kom fram att min telefon inte gick att ringa till. Och vi bara: "Shit, tänk om pizzagubben har ringt utan att vi kunnat se det!". Karin försökte ringa min mobil, men det gick inte (det har hänt förut, så kanske dags att lämna in den??). Jag startade om telefonen och bad Karin ringa igen. Då ringde faktiskt min telefon, men jag tryckte på upptagetknappen och sa till Karin: "Har du bytt nummer?!" Och Karin sa: "Nej...". I det ögonblicket gick det upp ett ljus för mig - det var ju pizzagubben som hade ringt och jag bara tryckte bort det. PANIK. I samma stund kom Carro och Emma upp och sa att pizzagubben stod där nere så jag och Karin rusade runt som galna hönor för att hitta pengar... Sedan rusade vi ner och hämtade pizzorna. De var goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0