Shopping och fest

Igår åkte Amanda (min syster) hem och det känns tomt här. Man vänjer sig så fort vid att ha någon boendes hos sig. Det har i alla fall varit en bra vecka.

I tisdags såg vi ju "Inglourious Basterds" på bio. Jag såg den för att min syster så gärna ville se den. Jag hade sett trailern och inte känt mig alls lockad av att se den. Vetskapen om att den tillhörde genren action, gjorde den inte mer lockande precis. Men jag blev positivt överraskad - filmen var faktiskt riktigt bra och lite smårolig på sina ställen. Visst, det var ganska mycket våld, men den är ändå helt klart sevärd. Här kan ni läsa om filmen och se trailern: http://www.sf.se/filmer/film/49000335/Inglourious-Basterds. Betyg: ♥ ♥ ♥ av fem möjliga (hade man kunnat göra ett halvt hjärta, hade den fått 3,5 hjärtan av 5).

I fredags begav vi oss till Tornby för lite shopping. Lite för mycket shopping för min del dock:

♥ En grön tunika från Gina Tricot 199:-
♥ En tunn långärmad tröja (sådan som jag har tre av redan, fast i olika färger) från Gina Tricot 74 :- (halva priset)
♥ Ett par mörka jeansleggins från VeroModa 250 :-
♥ En blå kofta i lite kortare modell från VeroModa 199:-
♥ Ett blått diadem från Glitter 49:-
♥ Tjocka strumbyxor från H&M (2-pack, ett par svarta och ett par gråa) 149:-
♥ Ett par lite tjockare strumpbyxor från H&M 79:-
♥ 2-pack med fingervantar från H&M 39:-
♥ En svart sjal från H&M 99:-
♥ Ett par stövlar från Skopunkten 359:- (egentligen 399, men om man blev medlem i deras klubb fick man 10 % rabatt på första köpet)
♥ Kylskåpsmagneter, fyra stycken med visdomsord 140 :-

Gaaah, när man listar upp det så här så inser jag hur galet mycket jag har gjort av med. Men strumpbyxorna, vantarna och sjalen behövde jag verkligen. Det andra kanske var onödigt, men det är kläder/stövlar jag verkligen kommer att använda. Men shit. Nu får jag inte shoppa mer innan 25 oktober när pengar ramlar in på kontot nästa gång. Eller jag måste köpa en sådan där locktång som gör håret vågigt. Lånade Karins i helgen och det blev sjukt snygga lockar.

Hela fredagen gick åt till att diskutera huruvida vi skulle gå ut på kvällen eller ha filmkväll hemma. Det blev till slut det sistnämnda. Vi kände att vi skulle spara krafterna till min fest som ägde rum på lördagen. Festen på lördagen var rolig, även om det var många inbjudna som inte kunde komma. Vi pratade, drack lite vin, sjöng Singstar och kvällen avslutades på Flamman. Det var väldigt kul! Tror alla var nöjda med kvällen.

Igår åkte Amanda hem och jag gjorde inget speciellt. Jag gillar inte söndagar. Jag var ute och gick en promenad och sen gick jag inom Rebecka för att se hennes nya lägenhet. Den var jättemysig och hade ett toppenläge. Jag hoppas hon kommer att trivas och att hon känner sig nöjd med sitt nya hem!

Idag gick jag upp tidigt för att hinna ta en powerwalk innan skolan. Men när jag satt i linserna och var redo att gå, så började det naturligtvis renga. Sådant gillar jag INTE. Jag gillar inte när mina planer förstörs. Jag som hade planerat dagen så bra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0