Skola, kravall, träning, irritation, oro, övrigt

Idag tänkte jag vara strukturerad och ha rubriker här i blogginlägget.

Skola
Idag var första "skoldagen" efter praktiken. Det var en kvinna från Vuxenskolan och en äldrekursare som berättade om hur det var att leda en afasi-cirkel. Det var intressant, men det var inte många i klassen som hade orkat masa sig dit.

Kravall
Nu är kravallbiljetten min och jag har den här hemma, i säkert förvar. Jag mötte upp tjejerna som ville sälja biljetten idag! De var schyssta nog att sälja den till inköpspriset, me like! Jag förstår mig inte på de som har mage att köpa många biljetter och sedan sälja dem för dubbla priset. När jag har sålt biljetter, har jag aldrig tagit mer än det som jag själv har betalat för dem. Man ska ju inte tjäna på det, det tycker inte jag i alla fall. Men nu blir det alltså kravall på torsdag.

Träning
Idag var jag på ett aerobicspass på Friskis. Jag velade för länge angående om jag skulle orka träna eller inte, så jag missade medelpasset som jag hade tänkt gå på. Aerobicpasset var helt okej, bra ledare. Men jag blir inte alls lika trött efter ett sådant pass som efter ett gympapass. För mycket energi går åt till att hålla koll på stegen... Och varför ska alla ledare envisas med att ha situpsen före armhävningarna?!

Irritation
Jag hatar att cykla. Vill ni veta varför? Alla dessa jävla backar. Folk här säger att Linköping är slätt, men så är det verkligen inte. Det är ju fan jämt uppförsbacke i Linköping!!! Tur att min vän Lovisa håller med mig om detta i alla fall. När man är trött efter ett träningspass eller när man är stressad är det inte så kul att ta sig upp för dessa backar...

Oro
Jag har klumpkänsla i halsen och lock för ena örat = symptom för tumör i övre luftvägarna (!!) Jag är sjukt orolig för detta. Men med tanke på att jag varken är man, över 65 år eller rökare, så borde min oro vara obefogad. Men man kan ju aldrig vara säker. Det är alltid något man ska oroa sig för, palla!  Håller jag på att bli hypokondrisk?? Jag ger symptomen någon vecka till att försvinna, sedan är det jag som tar kontakt med någon inom vården, de lär väl knappast ta mina symptom på allvar.

Övrigt
Eftersom jag stack och tränade har jag inte hunnit städa så mycket... Ska väl ta tag i det nu efter att jag ätit kanske. Vet ni, imorgon ska jag klippa mig! Det känns som det är dags för det nu. Men det lär inte bli någon större förändring, tar nog bara topparna. 

Nu ska jag fixa lite käk och sen klockan nio är det "Andra Avenyn" på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0