Tjuvlyssnat

Från http://www.tjuvlyssnat.se/:

Sympatier från fel håll

Gång- och cykelbana mot Svartbäcken, Uppsala

En kvinna ~60 går med ena foten på fel sida om strecket som skiljer gångbanan från cykelbanan. En cyklist cyklar förbi och plingar irriterat på kvinnan som inte på något sätt går ivägen. Strax efter passerar en kille ~20 kvinnan. Killen tittar på kvinnan och skakar förstående på huvudet.
Killen: Dessa cyklister med sitt omotiverade jäkla plingande.
Kvinnan (ignorerar killen totalt, och muttrar för sig själv): Dessa ungdomar med sitt omotiverade jäkla småprat.

Kommentar: Haha, jag håller med killen. Hatar också cyklister med omotiverade jäkla plingande. Jag förstår inte vitsen med att plinga på folk som inte går i vägen. Jag blir lika irriterad varje gång folk plingar på mig, trots att jag går till sidan. Men vilken sur tant, så otrevligt. Killen försökte ju bara vara trevlig....

She just sugarcoated it!

Fotbollsmatch i proffsligan, Los Angeles

En ung svensk tjej ~20 pratar med en stor amerikansk man ~45.
Tjejen: I used to play football too.
Mannen: Yes, I can see that. You have soccer legs (nickar mot tjejens stora lårmuskler).
Tjejen (till sin kompis) Han sa att jag har snygga ben.
Kompisen: Han sa ju att du har "soccer legs".
Tjejen (seriöst): Ja, söta som socker!

Ett skämt han hade satt i system
Systembolaget, Uppsala
Det är lördag och enormt mycket människor kommer in fem minuter i tre; precis
före stängning. Köerna till kassorna är cirka 20 meter långa och det går långsamt.
Sista killen i kön ca 23 år kommer fram till den manlige kassören ca 25 år och lägger upp
ett tiotal öl på bandet.
Kassören: Tyvärr, klockan är tio över tre, jag kan inte sälja de där till dig.
Killen (panikslaget): Va?!
Kassören: Skojade bara, men det hade varit kul om det var så.
Killen (muttrar): Snarare läskigt än kul...
Killen tar sina öl och går snabbt ut.

Kommentar: Haha, killen tyckte det skulle vara läskigt att inte få köpa ölen... Som om han skulle dö utan öl en lördagkväll.

Klackrent!

Butik, Fältövers

En kvinna ~30 kommer in med sin mobil i handen.
Kvinnan: Min mobil är sönder. Man kan inte sms:a med den.
Kassören: Då lämnar vi in den på reparation.
Kvinnan: Men jag har en garanti som säger att jag slipper allt det där. Kan jag inte få en ny?
Kassören: Nä, alltså det vi kan göra...
Kvinnan släpper mobilen på golvet och trampar sönder den med sin klack.
Kvinnan: Så! Kan jag få en ny nu?
Kassören: Jag måste låtsas att jag inte såg det där...

Kommentar: Jag förstår inte att kvinnan vågade göra så där. Kassören hade ju lika gärna kunnat bli arg och säga att nu får hon verkligen ingen ny mobil. Så beter man sig bara inte. Men haha kul var det, tycker jag.



Ja, det är sådant här jag pysslar med istället för att städa. Jag har i alla fall slängt in tvätten och ska snart gå ner för att hänga upp den. Jag hatar att hänga tvätt.

Kommentarer
Postat av: André

Sånt här är kul. :D Jag läste nyligen "Tjuvlyssnat 2". Det roliga med det är att jag gav boken till Robin i födelsedagspresent förrförra året och att jag fick tillbaka den av honom för att han inte tyckte den var rolig. :S Det fattar jag inte hur han inte kunde tycka.

2009-03-24 @ 07:56:13
URL: http://andrethegreat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0