Jag håller på att bli sanslöst bortskämd...

Då var den här dagen också så gott som slut... har varit en rolig dag, har haft tre patienter. En sak som är mindre kul att det går vinterkräksjukan på avdelningen där jag gör min praktik. Tänk att precis ha fått en stroke och så drabbas av vinterkräksjukan också... Tycker synd om dem...

Jag har fortfarande inte tröttnat på Caroline af Ugglas "Snälla Snälla". Jag lyssnar på den om och om igen och jag bara ÄLSKAR den. Det är väl framförallt melodin jag gillar, texten är kanske inte så originell...

Hm ja vad ska man mer skriva. Jag orkar inte göra så mycket om dagarna nu, förutom praktiken då... och det får jag ju typ inte skriva något om. Jag respekterar sekretessen till fullo...

Jag blir bortskämd av att bo här hos min mormor och morfar. På morgonen går jag upp 05.30, gör mig i ordning, sätter mig vid frukostbordet och min morfar serverar mig en macka som han redan har brett. Det enda jag behöver göra själv är att hälla i Oboy-pulvret, röra om, föra mackan respektive koppen till munnen och tugga. Borstar tänderna och sedan packar jag ner smörgåsarna som min morfar så snällt har brett och virat in i folie. Packar även ner bananen han lagt fram och mineralvattenflaskan. Min morfar kör mig till tåget som avgår 07.08.

Sedan är jag på sjukhuset. Kommer fram till Emmaboda 18.18. Min morfar hämtar mig på stationen och kör mig hem till ett dukat middagsbord. Äter, ställer disken på diskbänken och sedan är jag ledig resten av kvällen. Låter inte så dumt va?! Jag kommer få mig en chock när jag återvänder till Linkan och förväntas sköta mig själv igen. 



Sofia: Nej, jag har inte köpt klänningen än... Men ska kanske göra det när jag får studiemedlet, den är ju fruktansvärt söt! :) Kram!

Kommentarer
Postat av: Glöm inte tacka din mormor och morfar för all service och hjälp under dessa veckor. Imorgon är ju sista kvällen för denna gång!

2009-03-18 @ 20:15:33
Postat av: André

Vissa har det bra. ;)

2009-03-19 @ 09:12:56
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: André

Måste bara nämna att messenger inte fungerar på min dator längre. :S Så jag kommer troligen inte att vara inne på msn förrän jag har en ny dator eller min nuvarande är fixad.

2009-03-19 @ 09:14:44
URL: http://andrethegreat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0