Underbara låt



Gud, vad den är underbar, tycker ni inte?! Det känns så äkta när hon sjunger den, på något sätt. Jag röstade fyra gånger, men det räckte inte. Men det kändes som att hon snubblade på mållinjen. Hade hon inte bara kunnat få 144 poäng av folket? Fast å andra sidan så kanske den inte hade funkat utomlands, jag är osäker på om Caroline af Ugglas skulle översätta den till engelska och jag tror att en låt på engelska ökar chanserna att vinna. Men jag kanske har fel. Jag tror dock att Caroline af Ugglas är jättenöjd med andraplatsen, det är ju ändå en ganska speciell låt. Den stack ju verkligen ut...

Ja, vad tycker jag om vinnaren, Malena, då? Hm, låten blir väl bättre för varje gång man lyssnar på den, men jag är inte så förtjust i opera. Sedan tycker jag inte hon sjunger alls bra i versen... Men kanske den har större chans än "Snälla Snälla" utomlands, vi får väl hoppas att det går bra... Men de senaste åren har det ju blivit fiasko i stora finalen för Sveriges del. Det känns som det inte spelar så stor roll vilken artist/låt vi än skickar...

Röstningen igår var faktiskt riktigt spännande. Jurygruppernas poäng stämde ju inte alls överens med tittarnas. De som låg i topp efter juryns röster fick ju de lägsta poängen från tittarna. Jag trodde faktiskt att Måns skulle vinna, och jag tycker nog hans låt var bättre än Malenas...

Jag är i alla fall glad att Sarah Dawn Finer, Alcazar eller Sofia Berntsson inte vann, deras låtar var urkassa. Varför skulle Sverige skicka ett bidrag som var på grekiska?! Det är ju helt uppåt väggarna. Tur att både jurygrupperna och folket insåg detta. Jag tycker att Molly Sandén fick lite väl få röster. Hon sjunger ju underbart bra och hennes låt är ju helt okej... Bra mycket bättre än till exempel Alzazar eller Sarah Dawn Finer....

Vad tyckte ni om gårdagens Melodifestival-final?

Kommentarer
Postat av: André

Svaret på första frågan är "Nej, det tycker jag inte". Rätt låt vann. :) Fast jag såg inte finalen. Var på bio, det var mycket bättre.

2009-03-15 @ 18:05:46
URL: http://andrethegreat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0