Tentaångest börjar komma smygande

Hur ska jag kunna lära mig allt??! Hur ska jag kunna lära mig alla afasiformer, deras symptom och skadelokalisationer? Samtidigt som jag ska lära mig alla dysartriformer, deras symptom (som typ är likadana fast ändå inte) och olika demenser och deras språkliga symptom?! Hur ska jag kunna hålla isär allt? Gaaaah. Hej ångest. Jag är så jävla körd. Varför pluggade jag inte på allvar i helgen? Ångrar det enormt mycket nu, hur dum får man va?!

Jag som har varit så ambitiös hela vägen genom skolan - tills jag började på universitetet. Hur kommer det sig?! Nu kan jag inte fokusera. Jag hatar att ha en tenta framför mig, när man inte har en aning om exakt vad man ska kunna. Jaja, jag överlever nog. Jorden går inte under.

Det finns omtentor, det finns omtentor Hanna. Det finns omtentor!! Jorden går inte under, den gör inte det. Du kommer fortsätta andas och leva och finnas, även om du misslyckas på en tenta, fatta det!



Eftersom jag lever i en bubbla (läser varken tidningar eller kollar på nyheterna, dååååligt), får jag reda på nyheter genom Facebook. För den sidan kan jag ju inte hålla mig i från, suck. I alla fall så fanns det en grupp där som man kunde gå med i om man var emot förslaget att sänka antalet år med beviljat studiemedel till fyra år. Det är ju helt uppåt väggarna, det finns ju utbildningar som är fem år, för tusan. Och ska man inte ha en chans att ändra sig? Tänk om man valt fel i djungeln av högskoleutbildningar och vill byta!? Visst det går ju bra så länge man är rik... Jag hoppas innerligt att förslaget inte går igenom, man ska INTE ha massa fördelar bara för att man råkar vara rik.

Kommentarer
Postat av: André

Du skriver inget om förslaget om att höja studiemedlet? Dessutom:



"Efter fyra år ska det krävas att studenten kan ta ut en examen för minst tre års heltidsstudier (kandidatexamen) för att beviljas studiemedel i ytterligare två år. Den som läser en längre utbildning måste på motsvarande sätt ha klarat av minst tre års studier för att få fortsatt bidrag."



Jag vet inte om det är dåligt. :P

2009-03-03 @ 22:15:44
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: André

Du skriver inget om förslaget om att höja studiemedlet? ;) Dessutom:



"Efter fyra år ska det krävas att studenten kan ta ut en examen för minst tre års heltidsstudier (kandidatexamen) för att beviljas studiemedel i ytterligare två år. Den som läser en längre utbildning måste på motsvarande sätt ha klarat av minst tre års studier för att få fortsatt bidrag."



Jag vet inte om det är dåligt. :P

2009-03-03 @ 22:17:31
URL: http://andrethegreat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0