Saknad

Good morning Sunshine!
(Den låten har jag haft på hjärnan hela morgonen). Som vanligt är jag försenad med plugget, skulle ha kommit igång vid åtta. Men orkade inte masa mig upp ur sängen vid sju utan låg och snoozade lite... Illa illa. Men nu ska jag snart ta tag i den där förbaskade dysartrin... Hur ska jag kunna lära mig alla dessa former?!?! Fy.

Igår när jag och Carro var ue och gick, mötte vi några människor som ledde några hästar genom skogen. Bara jag ser en häst, fylls jag av längtan efter att rida. Precis när de hade passerat oss, slog den underbara hästlukten (doften) emot oss och jag bara stannade till och drog in doften i näsborrarna. Gud, vad jag saknar det. Jag saknar allt som har med hästar och ridning att göra. Jag saknar att mocka medan man har radion i stallet på, jag saknar att hämta hästen i hagen, jag saknar att rykta, tränsa och sadla. Jag saknar att sitta upp och rida iväg. Jag saknar tystheten och lugnet man kan finna i ett litet stall, när ens enda sällskap är hästen. Jag har aldrig haft någon egen häst, men har haft några sköthästar och ridit på ridskola. Jag tycker det är roligare med sköthäst, då känns det som att man har en egen häst 2-3 gånger i veckan, man får chans att lära känna hästen på riktigt och det är så lugnt och tyst i stallet. På en ridskola är det ju alltid liv och man får inte tillfälle att pyssla om hästen alls på samma sätt. Ojoj, vad jag saknar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0