Nattlig patiens

God morgon god morgon!
Det är inte en speciellt god morgon här, börjar bli fasligt trött på att plugga. Men det är bara att bita ihop... en dag kvar, sedan är det över - för den här gången! Underbart! Nu på förmiddagen hade jag tänkt lära mig det jag tror mig behöva veta om demens och sedan i eftermiddag ska jag gå igenom alla föreläsningar. Jag har säkert missat tusen grejer som de förväntar sig att jag ska kunna... Men jag får göra mitt bästa på tentan imorgon, helt enkelt. Tänk, om ett dygn sitter jag där i tentasalen och svettas (nästan). Jag hatar paniken man får när man inte kan svaren på frågorna... Blä. Och när man ser alla andra skriva frenetiskt runt omkring sig.

Jag sov dåligt i natt. I början av natten drömde jag jättekonstiga drömmar som jag inte kan förklara nu i efterhand. Men jag kommer ihåg att jag hela tiden undrade om det var en dröm eller om det hände på riktigt. I drömmen kunde plötsligt tiden bara spolas fram, jag hängde inte alls med och jag minns att jag i drömmen undrade om jag hade fått någon hjärnskada eller något (har jag blivit lite "skadad" av allt plugg kanske?!) Sedan vaknade jag av att jag fick näsblod. Tur att jag hade blodstillande vadd här hemma, det är bra att vara förberedd. Men ville inte somna direkt, förrän jag var säker på att det hade slutat. Annars rinner ju blodet bakvägen ner i magen, inte bra. Så jag satt uppe i min säng och la patiens (stavas det så?!) i en halvtimme. Det stod närmligen på paketet att vaddet skulle sitta i näsan i en halvtimme.... Sedan la jag ifrån mig kortleken och somnade på momangen...

Nu ska jag väl fortsätta med plugget... Kan inte fly undan verkligheten längre, haha. Lär väl återkomma senare idag, när koncentrationen återigen brister.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0