Musikassociationer

"Linger" - The Cranberries

Det är inte klokt vad musik kan vara associerat till vissa platser och händelser. När jag hör den här låten tänker jag direkt på de två veckor jag bodde i Lund och pluggade till sjuksköterska (hösten 2006). Detta beror på att jag under den tiden lyssnade väldigt mycket på denna låt. Det är en bra låt, men den gör mig lite deppig. Det kanske kan bero på dels att den är lite sorgsen i melodin och dels på att min vistelse i Lund inte blev som förväntat...

Har ni några låtar som ni associerar till speciella händelser/platser/personer i ert liv?


Kommentarer
Postat av: André

I stället för att svara på frågan så vill jag fråga dig varför du bara pluggade i Lund i två veckor. :O

2009-03-28 @ 21:05:18
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: sofia.z

jag måste få kommentera detta inlägg..associerar jämt musik med saker :)

speciellt associerar jag clientele (ett brittiskt band), deras musik med när jag var tillsammans med nils. erik satie-gymnopedie, klassisk musik som jag associerar med min mormor. finns egentligen massor..

2009-04-02 @ 16:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0