HELG!

Nu är det helg och den kommer väldigt lägligt. Jag har gått upp klockan 05.30, tagit tåget 07.08 och kommit hem igen 18.30. Det har verkligen varit långa dagar. Så gissa vem som ska sova ut imorgon?! Jo, jag. Jag ska sova tills jag vaknar. Jag ska ligga kvar i sängen tills jag känner för att gå upp. Jag ska inte ha dåligt samvete för att jag sover bort för stor del av dygnet. Jag förtjänar det. Jag behöver det.

En sak som förundrar mig är att många av patienterna jag möter är vid så pass gott mod. De skämtar, skrattar och skojar ibland om sina svårigheter. De gör mig imponerad, de måste vara oerhört starka som människor. Tänk att få en stroke (eller annan neurologisk sjukdom/skada) då många funktioner ofta slås ut, däribland språket. Tänk att inte kunna kommunicera med omgivningen. Livet blir för alltid förändrat. Ändå går dessa patienter vidare, fortsätter sina liv och är vid gott mod. Det är ju verkligen tur att det är så...



Jag äter som en häst när jag är här, är riktigt hungrig när jag kommer hem om dagarna.... Det är väldigt bekvämt att få maten serverad när man kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0