Grattishälsning och dagsplanering

Vill börja inlägget med att säga ett stort grattis till Carro på 20-årsdagen!!! Hoppas du får en bra dag! Men det ska vi väl se till så att du får.

Igår hade vi som sagt myskväll, men det blev pastasallad istället för tacos, det var gott. Till efterrätt hade vi vispat ihop chokladmousse som inte heller var helt fel. Vi pratade en del och så såg vi "Little MIss Sunshine". Jag tycker den är underhållande. Handlar om en familj som inte är riktigt norml som ska åka över 100 mil för att deras dotter (som är i sjuårsåldern) ska delta i en skönhetstävling för barn. Under resan möter de problem av olika slag... Betyg: <3<3<3 av 5 möjliga. Det är så sjukt det där med skönhetstävlingar för barn... i filmen var de sminkade, hade utmanande kläder... de såg ut som små dockor, de såg nästan lite läskiga ut. Låt barn vara barn.

Igår när jag var på stan köpte jag den tredje delen av Stieg Larssons underbara trilogi, "Luftslottet som sprängdes" i pocketform. Den inbundna boken var i och för sig på rea och kostade endast 69 kr och pocketvarianten kostade 72 kr. Men jag tänkte att det kan vara bättre med pocket, eftersom den då är mindre, väger mindre och därmed är lättare att ta med sig på t.ex. tåget. Jag började läsa i den nu på morgonen och den verkar vara spännande. Men det är jag inte särskilt förvånad över.

Nu ska jag äta lite frukost och sedan bege mig ner till stan där jag ska möta upp Carro. Hon ska för första gången någonsin handla på Systembolaget. Hon fyller ju 20 idag, så varför inte. Jag har dessutom lite andra ärenden på stan.

Ikväll ska Carro ha födelsedagsfest och sedan ska vi på Suntrip-kravall. Temat är springtime, så jag ska ha shorts, linne och mina nya coola röda solbrillor. Känns konstigt att ta fram sommarkläderna när det fortfarande är vinter ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0