En börda har lyfts från mina axlar

Puh, så var tentan skriven och klar. Så sjukt skönt och jag har gått runt med ett leende på läpparna hela dagen! Dock lär jag få skriva omtenta i mitten av april och det innebär att jag kommer att få tentaplugga på min egen födelsedag, inte kul inte kul. MEN det är ett senare bekymmer!

Idag har jag och Carro strosat runt på stan, gått lite i affärer och suttit på Subway i typ 100 år. Nej men inte riktigt. Vi satt där och pratade om allt möligt, väldans trevligt. Jag kunde inte hålla mig ifrån shopping... jag köpte:

  • Ett par ascoola röda solglasögon (som för övrigt har fått mig att ändra planerna för lördagens outfit till springtime-temat) 60 kr, H&M.
  • En grön, jättefin klänning för 99 kr (hade kostat 799 kr), MQ. När man hittar sådana fina klädesplagg till ett sådant underbart bra pris undrar man varför ingen annan lagt beslag på det tidigare... Men ibland ska man väl ha tur...
  • Ett par söta vita loafers för 100 kr, Myrorna. Dessa skor såg ut att vara helt nya och oanvända. Lappen där det står vilket material skorna är gjorda av, satt till och med kvar. Kan ni fatta, jag har köpt ett par skor som INTE är gympaskor/ballerinasko med rem som jag INTE trampar ur! Fantastiskt! De satt som en smäck och jag var bara tvungen att köpa dem... Men ett par oanvända, skinnskor för 100 kronor, svårt att motstå eller hur? Dessutom kommer jag kunna använda dem väldigt mycket... De är snygga till jeans, till leggins, till klänning. Allt.


Visst har jag fyndat?! Men eftersom jag börjar bli pank igen borde jag väl ha låtit bli.... Jag var nära att köpa ett par jeansleggins också. De var skitsnygga och satt bra. Det finns dock två problem: 1. De kostade 300 kr, kanske inte mycket egentligen, men för mig är det det just nu. 2. Typ halva Linköping går omkring i exakt den sorten. Den sistnämnda punkten drar ner min lust att köpa dem väsentligt... Men som Carro sa, man lär ju alltid se folk som går runt i likadana byxor som man själv, om man väljer att handla kläder i butiker där de flesta andra av tjejerna i vår ålder handlar kläder. Så jag får se om jag köper dem vid ett senare tillfälle.

Det var så skönt att kunna gå omkring utan att känna ångest över att man inte sitter hemma med böckerna som enda sällskap. Så skönt att kunna sitta och prata en lång stund utan att behöva titta på klockan. Det är väl det enda positiva med att ha tenta; att man efteråt bara kan släppa allt, andas ut och göra saker man inte hunnit med innan. Bara finnas liksom.

När jag kom hem upptäckte jag att min dumma brandvarnare börjat pipa igen. Den gjorde det i måndags också... Men tydligen kan man inte byta batterier i den, utan måste byta ut hela alltet. Nu är frågan om jag ska stå för den kostnaden eller om det är hyresvärden (Studentbostäder). Får väl ringa dem imorgon och höra. Tycker faktiskt de borde fixa det. Och det som är extra mystiskt är att den nu har slutat pipa igen.... Men bäst att ringa ändå, viktigt att ha en brandvarnare som funkar ju!

Nej, nu är jag sent ute igen... Ska iväg och tentafesta om en liten stund.

Ha en bra kväll allihopa!

Ciao.


Kommentarer
Postat av: Bex

Hoppas ni får skoj! Jag hoppar det och satsar på lördag istället... HAHA, klart att däng-repliken ska vara med på listan - kan knappt tro att jag sa det... Kram!

2009-03-05 @ 19:19:13
Postat av: Arlene

Din brandvarnare är slut på batteri. det är därför den piper. För att påminna om att fixa problemet.

2009-03-06 @ 11:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0