Så j*vla pank!

Jag har precis kommit hem från stan. Jag och Sofia var på stranden en kort stund och hon badade, men jag fegade ur. I Helsingborg blåste det mycket mer än här, och var därmed kallare. Sedan gick vi och fikade på Ebbas. Jag åt en kladdkaka som verkligen inte gjorde skäl för sitt namn (den var inte det minsta kladdig), så det var en besvikelse eftersom den brukar vara superkladdig och supergod. Jag åt även en varm macka eftersom jag var hungrig. Och ja, jag åt det i den ordningen; kakan först, sedan mackan.

Jag har har köpt ett par löparskor från Stadium. Jag fick hjälp av personalen där. De hade värsta ingående frågorna: Hur ofta springer du? Springer du i skogen? Springer du på asfalt? Personalen plockade fram två par skor som jag testade. Det ena paret kostade 599 och det andra 799 kronor. Naturligtvis fanns paret för 599 kr inte i min storlek. Det slutade med att jag köpte de frör 799 kronor (men innan rean hade de kostat 1499k kr)!!! Jag som typ är luspank. Men jag var i stort behov av nya skor att springa/powerwalka i. Mina gamla var några billiga skor som jag köpte på rea för flera år sedan. Ni vet sådana som bara hade kostat några hundra innan rean. Dessutom är de så slitna att de knappt håller ihop. Jag har börjat få skoskav av dem, på grund av att stoppningen, eller vad man kallar det, har gått sönder i hälen så att hälen skaver mot något hårt. Svårt att förklara, de är sönder i alla fall. Springer man mycket, så är det ju faktiskt viktigt med bra skor... Eller?

Men jag förstår inte hur jag ska klara sommaren, nu när skatteåtebäringspengarna inte verkar vilja dyka upp på kontot. Får ringa till skatteverket imorgon, inte för att jag tror att det kommer göra någon skillnad. Jag ska ju betala hyra i slutet av nästa månad!!! Aja, det löser sig, som Timbuktu sa.

Kommentarer
Postat av: Hna

dom där skorna var tyo hittils dtt livs bästa investering

2009-06-25 @ 10:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0