Lite jul-ilska

Igår kväll såg vi först på Anna Anka (usch och fy) och sedan på "Svenska Hollywoodfruar" om Maria Montazami. Maria Montazami verkar inte ha full koll på det svenska språket, eller hon verkar i alla fall blanda ihop det lite med engelskan. Hon trodde hon var ovän med en kompis på grund av att hon sagt någon nedsättande kommentar om kompisens hår. Maria sa i programmet: "Jag är psykiskt störd och mår illa" för att visa att hon mådde dåligt att att ha något otalt med kompisen. "Psykiskt störd" kanske inte är rätt ord i sammanhanget. Haha, jag tyckte det var lite roligt i alla fall.

Idag skulle jag ha läst massor av vetenskapliga artiklar på engelska om tvåspråkighet. Men jag har bara läst en och en halv, varav den första var ganska irrelevant. Jag har dock gjort andra viktiga saker som att gå promenad med mamma, inhandla julgran med pappa och därefter åka med pappa ut med bilen en gång till för att köpa en ny julgransfot eftersom den gamla läckte som ett "jävla såll" som pappa uttryckte det. Dessutom har jag hjälpt mamma att klä granen.

Jag försökte boka tågbiljetter till och från Örebro innan. När vi ska till Gran Canaria nu i januari ska vi ju flyga från Örebro. Men det visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag valde resa och klickade i att jag ville betala via internetbanken. Samtidigt ringde jag Rebecka för att dubbelkolla att tiderna stämde. Jag betalade via banken och kom sedan tillbaka till sidan där man ska välja betalsätt!! Pengar drogs alltså från mitt konto utan att jag fick några biljetter! Behöver jag skriva att jag blev ARG?! Jag ringde direkt upp SJ, men kvinnan kunde inte hitta någon bokning i mitt namn. Hon sa att hon trodde att pengarna skulle komma tillbaka till mitt konto inom kort (vilket jag verkligen hoppas de gör, jag har verkligen inte råd att betala dubbelt, jag=fattig som en kyrkråtta), annars skulle jag höra av mig igen. Men lite ilska så här i juletid har väl ingen dött av? Haha. Och jag kan ju säga att jag inte blev gladare när internet dog och jag fick skriva om det här blogginlägget.

Nu ska jag återgå till artikelläsningen... Men om jag känner mig själv rätt kommer jag inom kort hamna framför "Felicity". Jag köpte ju hela serien för typ två år sedan, så dags att se om det nu ju!


Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0