Storstads-Hanna

I lördags var jag, Amanda och Amandas kompis Karoline i Malmö för att se Markus Krunegård som skulle spela på Malmöfestivalen. När vi gick förbi Stora Scenen höll Rix FM-festivalen på för fullt och vi såg när Sarah Dawn Finer sjöng sin "Moving on". Vi är inga stora fan av henne, men efter henne kom Mika. Det var kul! Han är bra och det var gulligt när han försökte prata svenska, han var faktiskt duktig. Han hade lärt in några meningar, men stötte på vissa svårigeter när han skulle säga ordet "radiostation".

Karoline skulle gå hem till sin faster som bor i Malmö (hon skulle sova där) och lämna väskan. På vägen mötte vi en man som frågade om vi ville köpa "Aluma" (de hemlösas tidning). Först sa jag nej, jag har inte plats i väskan (jag hade bara en liiiiten väska). Men sedan frågade Amanda om vi inte skulle köpa en ändå..Och jag sa att det borde vi nog, det är ju bra att de säljer något istället för att tigga. Så vi gick efter honom och jag sa att vi hade ångrat oss och då sa han: "det var snällt". Han fick till och med 50 kronor istället för 30 som tidningen kostar. Gud, vad man känner sig tillfreds när man gjort något sådant. Man såg att han blev glad. Jag var faktiskt och intervjuade en som jobbade på "Aluma" när jag gjorde min research till romanprojektet i trean på gymnasiet. Så det hade verkligen varit fy skam om jag inte köpt ett nummer av mannen vi mötte.

Efter vi hade lämnat av Karolines packning, begav vi oss ut på festivalområdet igen för att hitta något att äta. Jag åt Fish'n'chips, Amanda åt friterad banan och glass och Karoline åt kinamat. Därefter begav vi oss till scenen där Markus Krunegård skulle spela. Det var en ganska liten scen, men det var väldigt mysigt där. Vi fick stå längst fram och Markus var UNDERBAR! Så sjukt bra! När konserten var över sprang han förbi publiken och jag fick röra hans hand!! Jag tänkte: "Jag ska aldrig tvätta den här handen igen". Haha, men vid närmare eftertanke så verkade idén inte vara så bra trots allt.

Efter jobbet på söndagen var det åter dags att bege sig till Malmö för att se Bob Hund uppträda på Stora scenen. Först åt vi lite, det blev Kinamat. Bob Hund var bra, men sångaren var helt galen!! Herregud. Men det var kul att se. Dessvärre var vi tvungna att gå tidigare för att hinna med sista tåget hem.

Igår besökte vi en annan storstad, nämligen Göteborg. Jag och Amanda åkte dit tillsammans med vår farmor och farfar. När vi kom fram möttes vi av en chock: Liseberg öppnade inte förrän klockan tre och vi var där vid tolv i tron om att de öppnade då... Men icke. Vi gick till Nordstan och åt på Pizza Hut. Gott!! Vi var utanför Liseberg när de öppnade och så åkte vi karuseller hela kvällen. Det var kul och lagom mycket folk. Vi försökte vinna stora chokladkakor, stora chipspåsar och stora Aladdinaskar. Men vi fick nöja oss med en liten Paradis-ask och en chipspåse i vanlig storlek. Så den Paradis-asken och chipspåsen kostade alltså typ 200 kronor, haha. Men det är ju alltid kul att vinna...

De senaste dagarna har med andra ord varit toppen. Bilder kommer nog senare. Jag vet att jag ofta säger så, utlovar bilder.. och så ser ni aldrig skymten av några... Men jag ska försöka att komma ihåg att lägga upp några bilder, om de blev bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0