Se hit alla chokladälskare!

Idag läste jag en artikel i HD (Helsingborgs Dagblad) som handlade om en studie som konstaterar att choklad är bra för att förebygga hjärtsjukdomar. De som åt 50 gram choklad två eller fler gånger i veckan, löpte mindre risk att drabbas av hjärtsjukdomar än de som inte åt choklad. I artikeln stod följande mening: "Ju mer choklad desto bättre skydd" Den meningen har jag tagit fasta på... Jag älskar ju choklad. Jag tänker banne mig klippa ut artikeln och rama in den och sätta upp den på väggen... eller kanske inte. Men klippa ut den ska jag ju helt klart göra!

Så nu kan alla chokladälskare äta choklad med gott samvete - ni löper i alla fall mindre risk att drabbas av hjärtsjukdom! Ni som vill läsa artikeln, klicka här: http://hd.se/inrikes/2009/08/13/choklad-bra-foer-hjaertsjuka/



Min syster är på Malmöfestivalen, jag hade tyvärr inte råd att följa med. Istället har jag varit och hyrt film och köpt choklad (!), vilket i och för sig kostade 82 kronor, men jag sparade i alla fall en hundralapp på att inte följa med till Malmö. Men imorgon ska jag till Malmö och se Markus Krunegård ♥

Jag och min syster har kollat mycket film i sommar, eller rättare sagt, vi har alltid kollat mycket på film. Det är ett stort intresse hos mig. Och jag tycker om Amandas filmsällskap (och andras) men ibland är det skönt att hyra film och köpa godis själv. Man kan välja själv vilken film man ska hyra och man kan välja när man vill se den/dem. Jag tror jag skrev ett inlägg om det för ett tag sedan, då jag sa att jag skulle ha kvalitetstid med mig själv. Det kan man väl säga att jag ska ha ikväll också. Det låter lite bättre att säga: "Jag ska ha kvalitetstid" än "Jag ska sitta hemma, ensam och glo på film". Inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0