Pinsamt, nyckelpigeinvasion & teater

Jag har tänkt skriva tre olika blogginläg, men eftersom det aldrig blev av, så slår jag nu ihop de planerade inläggen till ett.

Pinsamt
I fredags kväll bestämde jag mig för att ge mig ut och springa en runda. Jag sprang längs vattnet och plötsligt trampade jag ner i en håla och föll pladask. Inte nog med att jag slog knäet lite (inte alls farligt), ungefär en meter bort satt en familj och bevittnade mitt fall... Det var pinsamt och jag ville sjunka genom jorden eller nåt. Istället sprang jag snabbt därifrån.

Nyckelpigeinvasion
De senaste dagarna har varit hemska - ur nyckelpigesynpunkt, haha. Jag har aldrig i hela mitt liv sett så många nyckelpigor. De låg i drivor längs med cykelvägen och man kunde inte gå utanför dörren utan att bli attackerad av tiotals nyckelpigor. De är överallt - på kläderna, på väggarna, på vägarna, i luften, ja till och med i toalettstolen har jag hittat två stycken. Jag tycker nyckelpigor är ganska söta, men när de är så här fruktansvärt många så är det lite äckligt. Men idag var det inte lika många som för några dagar sedan.

Teater
Igår var jag, min syster, min mamma och min moster på Fredriksdalteatern. Det var roligt och vädret var fint. Vi sänkte medelåldern bland besökarna, eftersom de flesta andra var pensionärer. Framför oss satt dock en jättesöt liten pojke i 5-årsåldern och var supergullig. Han skrattade hela tiden och sa "Det var roligt" till sin mamma. Han härmade även det skådespelarna sa, framförallt svordomarna.

Nu ska jag kanske ge mig ut och springa en runda... Känner mig dock tung i huvudet så jag får se om jag orkar.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0