Jävla kryp!

Usch vad jag hatar spindlar!! Igår när jag skulle gå och lägga mig så upptäckte jag en liten spindel i taket precis ovanför sängen. Jag kan inte sova när jag VET att det finns en spindel i rummet. Min snälla syster försökte ta ut den, men eftersom den satt i hörnet fick hon inte tag på den. Istället ramlade den ner bakom sängen. Okej, tänkte jag. Nu ser jag i alla fall inte den och den var ju inte stor, så jag kan nog sova ändå. Jag släckte lampan men sedan tände jag den igen för jag hörde att jag fick ett sms. Då såg jag ytterligare en liten spindel krypa runt i taket ovanför sängen. Amanda kom till undsättning ännu en gång och lyckades denna gång få ut den ovälkomne inkräktaren. Jag släckte och försökte sova. Men av någon anledning tände jag lampan en gång till och fick då till min fasa syn på en spindel i sängen!! Dock liten, men ändå en spindel. Jag försökte få ut den med hjälp av ett glas och ett kort men det gick inte på grund av att sängen är så mjuk. Så det var bara att ta täcket och kuddarna och bege mig till soffan. No way att jag sover med en spindel i sängen - det gör jag bara inte!

Eftersom jag hade sett en spindel springa runt på mattan i vardagsrummet på nedervåningen (där jag och min syster också har våra rum), tog jag min tillflykt till soffan på övervåningen. Det var inte så lätt att somna där eftersom ett fönster saknar persienner och det står en lyktstolpe precis utanför. Men när jag äntligen började sluma till, kom min mamma och undrade varför jag sov där.

Det slutade med att jag tog fram extrasängen, satte upp den i mitt rum och sov där. Det kröp i hela kroppen precis innan jag skulle sova, som om det vore tusentals spindlar där. Blä. Ni kanske tycker jag är löjlig, och då får ni väl tycka det... Jag hatar spindlar, jag är rädd för dem. Usch och fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0